Vijf praktijkinzichten om een leven lang ontwikkelen te laten werken

Klas School leren

Martine Maes (interventiekundige en begeleider van leer- en veranderprocessen) deelt inzichten uit haar praktijk rondom leren, ontwikkelen en veranderen in organisaties. Ze zet er vijf op een rij: Ontwikkelen ≠ opleiding volgen, eigen regie moet je leren, bewustwording en anders organiseren, samen blijvend ontwikkelen, anders kijken als iets niet werkt.

Ethisch gedrag op werk: effectmeting op (on)ethisch gedrag

Thekla Schmidt ontvangt Scriptieprijs

Kan zoiets eenvoudigs als informatie verstrekken over de mensen die gedupeerd zijn door oneerlijk gedrag, werknemersdiefstal inperken? En in hoeverre beïnvloedt de woordkeuze van ‘morele herinneringen’ het (on)ethisch gedrag? Thekla Schmidt (RijksUniversiteit Groningen) combineerde inzichten van verschillende vakgebieden zoals gedragsethiek, organisatiepsychologie, management en sociale psychologie om de die vragen te beantwoorden. Ze won hiermee op 18 juni 2019 de David van Lennep Scriptieprijs. 

Onderwijs Pioniers: Vernieuwen in het basisonderwijs

Vernieuwen begint met een goed idee. Vraag is alleen: het idee van wie? Eén van de frustraties in het onderwijs is dat de vernieuwende ideeën vaak van bovenaf worden opgelegd. En dat terwijl de professionals op de werkvloer, de docenten, met de weerbarstige realiteit geconfronteerd worden. Gevolg: wederzijds onbegrip tussen management en docent en een verre van ideale organisatiecultuur op veel onderwijsinstellingen. Onderwijs Pioniers pakt het anders aan.

Over NSvP

De NSvP is een onafhankelijk vermogensfonds, dat zich inzet voor een menswaardige toekomst van werk. Wij stellen de vraag hoe de arbeidsmarkt van morgen er uit ziet en wat dat vraagt van de talent-ontwikkeling van jongeren en werkenden.

Rijnkade 88
6811 HD Arnhem
info@nsvp.nl
026 - 44 57 800

logo footer

Vind ons op Facebook
Volg ons